självförtroende, kroppskomplex

Det här med kroppskomplex är något som alltid kommer att ligga som ett hinder i huvudet på unga tjejer, eller kvinnor, ibland tillochmed på killar. Men varför har man komplex? Är det för att man tycker att hela "jag" är apful? Knappast! Man kan alltid lära sig att tycka om sig själv. Men man ska alltid jämföra sig med dom som man tycker är "snyggast" se vad dom har som inte "jag" har.  Resultatet blir då som sagt en pina för sig själv, för självförtroendet framför allt. Man mår bara dåligt av det, vad är meningen med att sänka sig själv?

Eftersom att alla är bygda på olika sätt, ser ut på olika sätt, tycker jag att man ska vara glad för det man har, jag menar skulle du verkligen vilja vara "snygg" men inte alls likna din familj.. det spricker ju i längden.. Eller hur?! Därför ska man vara glad för hur man ser ut, det har ju faktiskt med anlagen att göra, det är ju något unikt!
Alla är unika, så varför strävar man så starkt efter att passa in, och bli så snygg att man inte kan bli mer egenkär?! Jadu, det handlar om att vara nöjd med sig själv och kanske för att hitta "den rätta" då kan man ju inte vara ful! Jag tror på att det finns någon för alla! Och om alla skulle gå runt och se likadana ut, ex; supersmala, superstora tuttar, supersvart hår (nej, jag tar inte blont som ett alternativ) vad skulle de då finnas att gilla? Alla skulle se likadana ut, och tänk på att alla människor här i världen har olika syn på saker och ting, man gillar inte alltid samma saker som alla andra(?)

Nu kommer det ultimata påståendet; försök inte att förändra dig för någon annans skull, våga vara dig själv, acceptera dig själv för just den du har blivit!


Kommentarer
Postat av: Josefin

fint skrivet. <3

2008-07-01 @ 16:09:58
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Josefin

sv: jaaaa, fyfan så det är härligt med godis :D

nu ska jag iväg till mina kusiner, ha det så bra! hörs senare:) KRAM!

2008-07-01 @ 16:32:44
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: JONNA!

sv; ja perfa dag :) sj ?

2008-07-01 @ 17:12:10
URL: http://joonnaak.blogg.se/
Postat av: emelie

svar: Tack för din åsikt! =)

2008-07-02 @ 06:45:18
URL: http://emeliesplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0